fbpx
Menu Zamknij

Jak zostać młodym inżynierem, konstruktorem czy programistą – czyli o popularyzacji wiedzy technicznej i korzyściach dla dzieci

Nauczanie w oparciu o metodologię STEAM, o której pisaliśmy już na naszym blogu, (z ang. Science, Technology, Engineering, Arts, Maths czyli nauka, technologia, inżynieria, sztuka. matematyka) jest oparte na odejściu od tradycyjnych sposobów nauczania – teoretycznych i separujących przedmioty szkolne od siebie. Jest to edukacja, która zakłada zdobywanie nowej wiedzy i umiejętności przede wszystkim poprzez doświadczanie, odkrywanie, działanie, dedukcję i dostrzeganie związków między różnymi dziedzinami nauki. Z pewnością takie podejście stanowi duże wyzwanie dla szkól i placówek edukacyjnych oraz nauczycieli, ale powinno być ono podstawą nowoczesnej edukacji XXI wieku. 

W nadchodzącym roku szkolnym nasze Centrum proponuje duży wybór warsztatów dla dzieci i młodzieży w wieku od 7 do 14 lat. Są one ekscytujące i atrakcyjne, wykorzystują zainteresowania typowe dla dzieci w tym wieku, a jednocześnie posiadają dużą wartość edukacyjną. Dzięki współpracy z firmą Kosmos wzbogacamy naszą ofertę warsztatów o następujące zajęcia:

 

  • Lego Education
  • Mały Inżynier 
  • Programowanie

Bawiąc się, grając, konstruując, obmyślając rozwiązania problemów, a przy tym współpracując z rówieśnikami,  dzieciaki niepostrzeżenie zdobywają wiedzę z różnych dziedzin takich jak matematyka, fizyka, chemia, informatyka czy technika. Warto podkreślić, iż  zajęcia zaprojektowane są w taki sposób, aby przyciągnąć uwagę i pobudzić chęć do działania zarówno wśród  dziewcząt jak i chłopców. 

Młodzi ludzie kształcą przy tym różne umiejętności niezbędne nie tylko w szkole, ale i w życiu:

  • rozwijanie sprawności manualnej
  • doskonalenie umiejętności logicznego myślenia  i twórczego rozwiązywania problemów oraz wnioskowania
  • kształtowanie wyobraźni przestrzennej oraz spostrzegawczości
  • rozwijanie zainteresowań i pasji do nauk technicznych
  • rozwijanie  samodzielności myślenia poprzez eksperymentowanie i tworzenie własnych projektów
  • rozwijanie myślenia strategicznego 
  • ćwiczenie  pamięci i koncentracji
  • oswajanie z zasadami zdrowej rywalizacji 
  • kształcenie umiejętności współpracy w grupie.