Ta strona używa plików cookies w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie ze strony oznacza wyrażenie zgody na ich stosowanie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Blog - Centrum Edumotiv Zabierzów korepetycje, kursy językowe

Blog

  • Rutyna jest ważna – jak pomóc dziecku w nauce i wspierać jego rozwój

    2018-10-19

    Poczucie bezpieczeństwa i stabilizacja to dwie bardzo istotne wartości w życiu. To w dzieciństwie uczymy się, jak organizować swój czas i przestrzeń wokół siebie, aby zapewnić sobie komfort i ograniczyć do minimum stres związany z codziennymi obowiązkami. Jak pomóc naszemu dziecku w wykształceniu tych ważnych umiejętności?   Wszyscy jesteśmy inni i dla każdego “stabilizacja” i […]

  • Nastolatek “sklejony” ze smartfonem – dlaczego nie warto bagatelizować tego problemu?

    2018-10-08

      Każdy rodzic zna ten widok: nastolatek ze swoim smartfonem, wpatrzony w niego w dzień i niekiedy także w nocy. Uzależnienie od smartfonów zyskało swoją fachową nazwę – “fonoholizm” i jest o wiele bardziej niebezpieczne, niż może się wydawać.   Ponad 90% polskich nastolatków ma swoje własne smartfony. Coraz więcej dzieci w wieku do 5 […]

  • Co każda nastoletnia dziewczynka chciałaby, aby wiedzieli o niej jej rodzice?

    2018-09-15

    Rozmawianie z nastoletnią córką może być trudne – to fakt. Przestajemy być dla niej jedynym autorytetem i pojawia się coraz więcej punktów spornych. To od nas, jako rodziców, zależy, jak w tym szczególnym czasie wesprzemy naszą dorastającą pociechę w odkrywaniu siebie. I czy nasza relacja będzie oparta na zaufaniu, czy wycofaniu.   Chociaż każda nastolatka […]

  • Wychowanie przez wzmacnianie czyli wprowadzenie do Pozytywnej Dyscypliny

    2018-09-07

    To metoda wychowawcza oparta na miłości i szacunku znana na świecie od ponad 35 lat. Jej koncepcja została stworzona przez dr Jane Nelsen – psychologa, terapeutkę rodzin i mamę siedmiorga dzieci. Pozytywna dyscyplina oparta jest na psychologii pozytywnej Alfreda Adlera.   5 FUNDAMENTALNYCH ZASAD POZYTYWNEJ DYSCYPLINY:   Pomaga dzieciom poczuć łączność i przynależność, pomaga im poczuć, […]

  • Naucz mnie być zmotywowanym – jako nauczyciel możesz więcej

    2018-08-31

    Jeżeli opanowanie sytuacji w klasie wymyka nam się z rąk, stajemy się coraz bardziej kontrolujący. To prowadzi jednak do efektów odwrotnych do zamierzonego: uczniowie nadal mają problemy z koncentracją, a zaangażowanie i motywacja znikają za horyzontem. Dlaczego tak się dzieje? Co można zrobić, aby zwiększyć motywację do nauki?   Sposób na trudną młodzież   Zwykło […]

  • Jak zaprosić FLOW do klasy?

    2018-08-12

    FLOW to określenie, w którym zawiera się kreatywność, skupienie, zaangażowanie i radość z wykonywanego zadania. Fantastycznie by było, aby stan FLOW towarzyszył nam i naszym uczniom na co dzień. Jak sprawić, by Twoja klasa była dobrym środowiskiem dla FLOW?   Czym jest FLOW? To stan, w którym liczy się tylko “tu i teraz”, a zadanie, […]

  • Whole Brain Teaching – uczenie całego umysłu

    2018-08-04

    Klasa w pełni skupiona, zaangażowana i oczekująca nowych informacji to ideał, o którym marzy każdy nauczyciel. Ci, którzy zdecydowali się wprowadzić do swojego nauczania Whole Brain Teaching mówią, że ideał ten jest osiągalny. Na czym polega WBT i dlaczego tak szybko zdobywa popularność? Whole Brain Teaching to metodyka nauczania pochodząca z USA. Blisko 15 lat temu grono pedagogów […]

  • Jak zaangażować uczniów w proces zdobywania wiedzy?

    2018-07-19

     „Powiedz mi, to zapomnę.  Naucz mnie, to może zapamiętam. Zaangażuj mnie, to się nauczę.” Benjamin Franklin   Badania wykazują, że najbardziej efektywnym sposobem uczenia się jest wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce. Dlatego też w procesie dydaktycznym powinno się przeznaczyć jak najwięcej czasu na działanie uczniów, doświadczenia, aktywności angażujące różne zmysły, zastosowanie teorii w konkretnych zadaniach, […]

  • Grać albo nie grać – oto jest pytanie? Gry jako narzędzie edukacyjne stwarzające możliwości bardziej efektywnego uczenia się i zdobywania ważnych umiejętności

    2018-06-26

    Ludzie często myślą i radzą sobie z rozwiązywaniem problemów o wiele lepiej będąc częścią zespołu, wchodząc w interakcje z innymi członkami grupy niż działając indywidualnie. Profesor lingwistyki i filozofii z Uniwersytetu w Arizonie – James Gee – twierdzi, iż ludzkie umysły tak jak urządzenia typu „włącz i graj”, nie są przeznaczone do tego, by być […]

  • Sztuka odgrywania ról – czyli o praktyce zdrowej komunikacji i postaw życiowych

    2018-06-08

    Dzięki odgrywaniu ról teoria zamienia się w umiejętności praktyczne.  Drama czy odgrywanie ról to metoda, która może być wykorzystana w nauczaniu różnych przedmiotów szkolnych, choć pewnie najczęściej stosowana jest w ćwiczeniu sprawności mówienia  na lekcjach języków obcych. Okazuje się jednak, że może znaleźć zastosowanie w nauce innych przedmiotów  od języka polskiego po matematykę czy fizykę. […]