Rodrigo Arenas Catalan
Ukończyłem studia prawnicze specjalizacja stosunki międzynarodowe na Uniwersytecie Hokkaido w Japonii. Podczas tych studiów zacząłem uczyć angielskiego dzieci. Było to świetne doświadczenie, które kontynuowałem z innymi przedmiotami, takimi jak hiszpański – mój język ojczysty, podstawy gry na pianinie oraz trzema przedmiotami uniwersyteckimi na dwóch chilijskich uczelniach po ukończeniu studiów magisterskich z zakresu stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie w Melbourne w Australii: „Wprowadzenie do Studiów Azjatyckich”, „Podstawy Prawa Azjatyckiego” i „Handel
Międzynarodowy”. Zdobyłem rownież dwa dyplomy z pedagogiki.
Moja ulubiona metoda nauczania skupia się na aktywnościach i grach, które zachęcają do kreatywności, interakcji rówieśniczej i współpracy. Język jest narzędziem do uczestniczenia w tych aktywnościach, sprawiając, że uczniowie zapominają, że używają języka obcego, aż przestaje on być obcy. Z czasem uczniowie zaczynają posługiwać się językiem docelowym jako własnym środkiem wyrażania siebie, biorąc pełną odpowiedzialność za jego użycie. Błędy nie są postrzegane negatywnie, ale jako okazja do dalszej poprawy, umożliwiająca samoobserwację, a co za tym idzie, płynniejsze próby wyrażania się. Szczególnie lubię sztukę, taką jak muzyka i rysunek, a także zajęcia na świeżym powietrzu i sport. W swoje lekcje często włączam rysunki, piosenki i aktywności fizyczne, aby wspierać procesy uczenia się uczniów.
Me gradué en Derecho con especialización en Relaciones Internacionales en la Universidad de Hokkaido en Japón. Durante esos estudios, comencé a enseñar inglés a niños como trabajo a tiempo parcial. Fue una gran experiencia que continué con otras materias como el español -mi lengua materna-, piano básico y tres asignaturas universitarias en dos universidades chilenas después de completar un máster en Relaciones Internacionales en la Universidad de Melbourne en Australia: „Introducción a los Estudios Asiáticos”, „Fundamentos del Derecho Asiático” y „Comercio Internacional”. Más tarde, obtuve dos diplomas en Pedagogía.
Mi método favorito de enseñanza se centra en actividades y juegos que fomentan la creatividad, la interacción entre compañeros y la colaboración. El idioma es una herramienta para participar en estas actividades, haciendo que el estudiante olvide que está usando un idioma extranjero hasta que deja de serlo. Con el tiempo, los estudiantes logran hablar el idioma objetivo como su propio medio de expresión, asumiendo plena responsabilidad por su uso. Los errores no se ven de forma negativa, sino como una oportunidad para mejorar mediante la autoobservación y, en consecuencia, intentos de expresión más fluidos.
Me gustan particularmente las artes, como la música y el dibujo, así como las actividades al aire libre y los deportes. En mis lecciones, a menudo incluyo dibujos, canciones y actividades físicas para fomentar los procesos de aprendizaje de los estudiantes.